Prestrukturiranje družb in poslovni modeli

Finančno prestrukturiranje

Čeprav je razlogov za finančno prestrukturiranje veliko, je predvsem v zadnjih letih v večini primerov finančno prestrukturiranje nujno, ko se pojavijo resni problemi pri poslovanju in družbi grozijo postopki povezani z insolventnostjo oz. stečajem.

Ključni namen finančnega prestrukturiranje je učinkovito upravljanje z razpoložljivimi viri oz. sredstvi in zmanjšanje obveznosti. Cilj je postaviti vzdržen model financiranja in poravnavanja obveznosti podjetja t.j. model, ki bo družbi dopuščal, da čim več energije posveča poslovnemu delu. V razmerah splošne finančno-gospodarske krize je po našem mnenju zasledovanje oz. maksimiziranje denarnih tokov pomembnejše, kot zasledovanje dobička za vsako ceno.

Za družbo, ki se znajde v krizi je običajno zelo težko poiskati vzroke, še težje pa ustrezne rešitve, ki bodo dovolj verodostojne, da bi zadovoljile upnike. V BRIU smo specializirani za pripravo finančnega prestrukturiranja za podjetja, ki se znajdejo v tovrstni situaciji. Kot zunanji partner se, glede na projekt, lahko pogajamo neposredno z upniki, da sklenemo dogovor o odplačevanju dolgov, ki bo sprejemljiv za vse vpletene. Izjemno pozornost posvečamo izterjavi terjatev, ki poleg prodaje nepotrebnega premoženja pomeni vir, tako za delno poplačilo obveznosti, kot tudi lasten vir za zagotovitev nujno potrebnega obratnega kapitala.

V BRIU imamo izkušnje z usklajevanjem potreb in pričakovanj upnikov in dolžnikov ter s pripravo in sklepanjem za družbo vzdržnih, za upnike pa sprejemljivih dogovorov, ki v napetih kriznih razmerah zagotavljajo v prvi vrsti preživetje družbe, nato pa maksimizacijo koristi obeh strani.

Finančno prestrukturiranje je v današnjih razmerah običajno nujno potreben predpogoj za izvedbo poslovnega prestrukturiranja.
 

Poslovno prestrukturiranje

Čeprav večina (dolgoletnih) poslovodstev verjame, da njihova družba v krizi potrebuje le finančno prestrukturiranje, temu ni tako. Največkrat izvedba samo finančnega dela prestrukturiranja, brez korenitih ukrepov na poslovnem delu, pomeni le to, da na smrt bolnega bolnika umetno ohranjamo pri življenju.

Krizno stanje v podjetju je najpomembnejši razlog za prestrukturiranje dejavnosti oz. poslovno prestrukturiranje. Obstoječe, največkrat dolgoletno poslovodstvo, običajno ni sposobno izvesti drastičnih ukrepov, ki lahko obrnejo trend poslovanja. Rezerve v poslovanju so vedno in pri vsakem podjetju - le najti jih je treba, predvsem pa (običajno) brezkompromisno implementirati. Poslovno prestrukturiranje je celovit proces, ki zajema racionalizacijo vseh poslovnih procesov (tehnološko, kadrovsko, organizacijsko prestrukturiranje) ter hkrati iskanje priložnosti tam, kjer nas do sedaj ni bilo. Izrazito pozornost posvečamo vzpostavitvi učinkovitega kontrolinga (izkušnje kažejo, da veliko družb sploh ne ve kaj je kontroling) in ustrezni IT podpori.

Ko je podjetje že v krizi, vsak mesec odlašanja s procesom celovitega poslovnega prestrukturinja sorazmerno poveča trajanje samega prestrukturiranja, kot tudi število in intenziteto nujno potrebnih ukrepov.

Poslovno prestrukturiranje je običajno boleč proces, ker v prvi vrsti zajema vrsto ukrepov na stroškovnem področju. V BRIU menimo, da je potrebno iz neodvisnega zornega kota analizirati prav vsak strošek v podjetju in sočasno izločati stroške, ki nimajo smiselne razlage in znižati vse stroške, katerih ne moremo ukiniti. Naše izkušnje kažejo, da je mogoče znižati večino stroškov v podjetju, brez večjega vpliva na prihodkovni del poslovanja. V BRIU tudi verjamemo, da je izraz “fiksni stroški” običajno samo izgovor, da se poslovodstvo in zaposleni ne lotijo nepriljubljenih ukrepov na stroškovnem področju.

Če so stroški vrabec v roki, so prihodki golob na strehi. V prvi vrsti je na prihodkovni strani treba, na podlagi proizvodov oz. storitev, ki jih imamo, analizirati trg. Z reorganizacijo prodaje in marketinga stremimo k vzpostavitvi čim boljšega razmerja med obsegom in profitabilnostjo poslovanja. Ključna je reorganizacija procesov v smislu izboljšanja komunikacije, produktivnosti prodajnega osebja - da prodajno osebje večino svojega časa in energije dejansko nameni tržnim (ne pa birokratskim) aktivnostim, vzpostavitve resnično učinkovitega stimulativnega načina nagrajevanja ipd.

V okviru poslovnega prestrukturiranja, v skladu z dogovorom z naročnikom, družba BRIO oblikuje in usmerja projektne time, ki analizirajo in izvedejo celovita prestrukturiranja družb v težavah.

Analiziranje in oblikovanje poslovnih modelov

Poslovni model je bistvo vsakega podjetja. Gre za skupek aktivnosti, ki pripeljejo do tega, ali je/bo podjetje uspešno ali neuspešno.

Ključen namen vsakega tržno usmerjenega poslovnega modela je doseganje dolgoročnega pozitivnega denarnega toka, ki je najpomembnejši kriterij, ki v realnosti determinira vrednost podjetja. Cilj pa ni le oblikovanje modela/modelov, ki zagotavljajo pozitiven denarni tok ampak ustvariti in vzdrževati takšen model, kjer se denarni tok konstantno povečuje.

Analiziranje in oblikovanje poslovnih modelov zajema analizo poslovanja – aktivnosti, ki prinašajo prihodke, kupcev (obstoječih in potencialnih), vseh nosilcev stroškov, virov pridobivanja sredstev ipd. Sem sodi tudi priprava in izvedba skrbnih pregledov ter ocenjevanje vrednosti podjetja.
 

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Brio d.o.o.